Ben Rinnes en Fort George

18 april 2017 - Inverness, Verenigd Koninkrijk

Lieve familie en vrienden,

We hebben gisteren een actieve dag mogen beleven. Vanuit Huntly zijn we richting Dufftown gereden. Een halfuurtje rijden. Bij vertrek was het trouwens 3 graden!!!!

We hadden besloten om een berg te gaan bewandelen. De Ben Rinnes is 840 meter hoog en er werd ons een makkelijke wandeling beloofd. Even de beentjes strekken. Het was een mooie wandeling met een spectaculair uitzicht, maar het was aardig klimmen. Het pad ging soms erg stijl omhoog en dat was soms best wel zwaar.

In 80 minuten zijn we naar boven gelopen en hadden we een prachtig panorama uitzicht! Naar beneden ging iets gemakkelijker en we waren binnen een uur weer terug. Het was een geweldige en pittige tocht!!!!

In de middag zijn we richting Inverness gereden om daar in de buurt Fort George te bezichtigen. Na de slag bij Culloden werd er besloten om een Fort te plaatsen in dit gebied om een nieuwe opstand van de Highlanders tegen te gaan. Uiteindelijk was dat  gevaar niet  meer reeel en kwam het gevaar meer van zee. Het fort wordt tegenwoordig nog actief gebruik als militaire basis, vanwaar de meeste gestationeerde militairen worden klaargestoomd om op uitzending te gaan.

Na het bezoek aan de artillerie vesting hebben we een camping opgezocht om te kunnen overnachten. ("Aucnahillan camping" ten zuidoosten van Inverness). We hadden allebei wel wat last van de beentjes!

Vandaag hebben we een cultureel dagje in gedachte!!!

Liefs Wim en Chantal

1. Diana:
    18 april 2017
    Hoi Wim en Chantal, weer een mooi verhaal. Kan me goed voorstellen dat jullie zere beentjes hadden. Was ook een hele klim zo te zien op de foto's. Mooie foto's van jullie trouwens
  2. Lia:
    18 april 2017
    Geweldig om te lezen en te zien dat jullie genieten