Elgin & Gardentown

16 april 2017 - Huntly, Verenigd Koninkrijk

Lieve familie en vrienden,

We hebben een goede nacht gehad. Het bed is wat hard, maar aan het einde van de reis zijn we daar ook weer aan gewend... hihi.

Na een stevig ontbijt zijn we om half 10 vertrokken naar Elgin. Dat is een stadje ten oosten van Inverness. Van te voren hadden we een route besproken die ons snel naar dit stadje kon brengen. Uiteindelijk hebben we onderweg gekozen voor de wat meer toeristische route. Deden we wel langer over, maar wat was dit mooi!!!!!

In Elgin aangekomen hebben we het stadje bezichtigd en zijn we neer gestreken in een Schotse pub om....een bakkie koffie te doen! We konden hier ons reisverhaal uitwerken van zaterdag en de rest van de dag bespreken. (De pub heette trouwens "The Muckle Cross").

In de middag hadden  we ervoor gekozen om richting Gardenstown/Crovie te rijden. Dit ligt ten westen van Fraserburgh. Er werd ons verteld (door een van de vele boekjes) dat hier een leuke wandeling is gesituationeeerd. De twee dorpjes liggen aan de kust en Gardenstown is gebouwd op de klif. Crovie daarentegen ligt pal aan het water en wat was het een spectaculaire omgeving! De foto's zullen voor zich spreken.

Vanuit Gardenstown zijn we langs het water naar Crovie gelopen. Een wandeling van ongeveer 15 minuten. Op de terugweg hebben we een route bovenlangs gekozen en die duurde ongeveer 50 minuten. In het begin gingen we erg stijl omhoog, maar de wandeling bleek echt de moeite waard te zijn.

We zijn nu neergestreken in Huntly. Op "Huntly Castle Caravan Park" verblijven we een nacht. Vanavond zijn we lekker uiteten gegaan in het centrum van Huntly: "Gordon Arms". Nu gaan we de dag van morgen bespreken, waarbij we in ieder geval in de buurt van Dufftown een wandeling gaan maken.... Een fijne avond iedereen!

Liefs Wim en Chantal

1. Diana:
    16 april 2017
    Vandaag weer veel gezien en gedaan. Lekker in een soort pub gegeten. Mooie foto's. Slasp lekker :)
  2. Sabrina:
    16 april 2017
    Prachtige foto's! En wat een blauwe lucht Enjoy!!