Inverness

19 april 2017 - Fort William, Verenigd Koninkrijk

Lieve familie en vrienden,

Dinsdag hadden we een rustig dagje ingepland voor een beetje cultuur snuiven. We zijn in de ochtend naar Inverness gegaan. Dit is de hoofdstad van de regio. Als eerste hebben we "House of Fraser Visitor Centre" bezocht. Hier hebben we in kort kennis gemaakt met hoe een kilt wordt gemaakt. Monnikenwerk, dat is het zeker. Maar het is een ambacht dat hoog aanzien ervaart!

We hebben een bakje koffie met cheesecake en ijs genoten in het "Filling Station". Na ons wat afwijkende brunch hebben we "Victoria Market" bezocht: een overderkt markthal. De glorie van weleer is wel verloren gegaan in  de loop van tijd.

In de middag richting "Culloden Battlefield" waar op 16 april 1746 een veldslag plaatsvond tussen het Jacobistisch leger en de Engelsen. Het duurde nog geen uur er werd veel bloedvergoten. Vooral  de Highlanders leden veel verliezen!  De naslepeep was nog veel bloederiger want heel veel Highlanders werden opgejaagd door de Engelsen en vermoord!

Naast het slagveld is een museum gelegen en daar zijn we ook kort naar binnen geweest. Op het slagveld zijn stenen geplaatst als herinnering aan de clans die deelnamen aan de slag.

Door naar Loch Ness. We hadden een camping uitgezocht aan de oostkant van Loch Ness: "Loch Ness Shores Camp Site".... Geen Nessie gezien!!!

Woensdag weer een nieuwe dag....

Liefs Wim en Chantal

1. Diana:
    19 april 2017
    Jammer dat jullie Nessie niet hebben gezien. Maar verder zien jullie heel veel :)